حمل و نقل دریایی چیست؟ انواع حمل و نقل دریایی نوین تجارت محترم | transemartlogistics
خسارت عمومی نیز در قبال تصمیم ناخدای کشتی برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر کاربرد دارد. برای مثال اگر برای جلوگیری از خسارت بیشتر، تعدادی محموله به دریا رها شوند، بیمه این ضرر را پوشش میدهد. سفرهای دریایی کوتاه، برخلاف حمل و نقل هوایی، برای اولینبار حدود 5000 هزار سال پیش بین دریانوردان هند و پاکستان امروزی انجام شد. اولین نوع تجارت دریایی بین تمدنهای مختلف حداقل 2 هزار سال پیش انجام شد. ادویهجات جزو اولین محمولههای تجاری بودند که از عربستان به مصر شرکت ترنس مارت لجستیک وارد میشدند. شاید این سوال ذهن خیلی از افراد را در بر بگیرد ؛ آن هم این که ، بیمه حمل و نقل دریایی دقیقا چه نوع خساراتی را تحت پوشش خود قرار میدهد.
- این قسمت بدنه اصلی بارنامه را تشکیل میدهد و باید حاوی خبر نهایی ازجمله تعداد بستهها ،نوع بستهبندی (کارتن، جعبه …) و شرح کالا باشد و در صورت امکان تعرفه کالا.
- برای حمل مایعات با حجم زیاد از کشتی های فله بر که به آنها تانکر هم می گویند استفاده می شود.
- شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی میباشد.
- این هلدینگ با در اختیار داشتن معادن و منابع غنی و متعدد و چندین شرکت تابعه، در سالهای متمادی همواره سعی در تکمیل زیرساختهای زنجیره تأمین در حوزه مواد معدنی نموده است.
- خسارت خاص شامل حوادث غیرقابلپیشبینی مثل طوفان و شرایط نامناسب جوی هستند.
- البته در برخی موارد با توجه به عدم دسترسی برخی از کشورها به آبهای آزاد یا مناسب، نمیتوانند از این روشها استفاده کنند.
البته این نکته در کشورهایی که مقررات بانکی دستوپا گیرند، بیشتر مصداق دارد. حمل و نقل دريايی در جابجايی کالاها در تجارت بینالمللی حدوداً 90 درصد كل اين تجارت را تشكيل میدهد. ثابت بودن نرخ کرایه چون این نرخ توسط شرکتهای بزرگ حمل و نقل تعیین میشود. ارزانترین خدمات اتوبار شهری، حمل اثاثیه بین شهری و باربری تهران به شهرستان به صورت شبانه روزی در هر نقطه از شمال، شرق، جنوب و غرب تهران و نزدیک مکان به شما تنها با یک تماس صورت میپذیرد.
در این صورت حمل بار دریایی بهصورت اشتراکی و گروپاژ تا مقصد و بندرگاه مشخص صورت میگیرد. گروپاژ دریایی شیوهای بهصرفه برای حمل بار دریایی در شرایطی است که اجاره کامل یک کانتینر برای فرستنده صرف اقتصادی ندارد. داشتن شبکه بین المللی گسترده و تیم اختصاصی لجستیک و حمل و نقل دریایی در کلیه شعب. مراحل تحویل کالا توسط مالک آن به متصدی حمل و توسط شخص اخیر به گیرنده ی کالا در مقصد یا مقامات گمرکی، از موارد قابل بحث و بررسی است. گاه مسئولیت همزمان متصدی حمل و مقامات گمرکی مطرح است و در این زمینه مقررات داخلی کشور و معاهدات بین المللی قابل بررسی است. در این مقاله مقررات قانون دریایی مصوب 1343 و مقررات لاهه و کنوانسیون های هامبورگ و روتردام در خصوص موضوع یادشده بررسی خواهد شد.
استعلام قیمت حمل دریایی بار
روبروی خدمات حمل و نقل در اعماق دریا ، این نوع حمل و نقل کالا در مسافت های نسبتاً کوتاه انجام میشود. این کشتی ها که در مقایسه با کشتی های عمیق بسیار کوچکتر هستند و بعضی اوقات نیز می توانند به داخل کشور سفر کنند ، از اقیانوس عبور نمی کنند بلکه در امتداد ساحل و سایر آب ها حرکت می کنند. حمل و نقل دریای کوتاه نیز اغلب برای کالاها مورد استفاده قرار می گیرد ، گرچه حجم آنها کوچکتر است و نرخ بارهای دریایی متفاوتی را شامل می شود.
روش حمل و نقل دریایی برای تجارت بین المللی
این روش از روش های حمل دریایی به شکل تنگاتنگی با حمل کانتینری مرتبط است. چنانکه شرح دادیم، کانتینرها در بین وسایل گوناگون حمل و نقل قابل جابهجایی هستند و این نقل و انتقالات تا مقصد نیازی به تخلیه کانتینر نخواهد داشت. حمل و نقل دریایی از کهنترین راهکارهای حمل و نقل به شمار میرود و امروز روشهای متنوعی برای آن وجود دارد. در این مقاله با انواع روش های حمل دریایی به صورت مفصل آشنا خواهید شد.