استن شیه در سال ۱۹۹۴ ایدهی بلندپروازانه و انقلابی دیگری را برای شرکتش بیان کرد. او میخواست ایسر را به ۲۱ کسبوکار کوچکتر با ساختار سهامی عام تقسیم کند که Acer Inc بین ۱۹ تا ۴۰ درصد از سهام هریک از آنها را در اختیار داشته باشد. هدف از این تصمیم، ایجاد حس استقلال در زیرمجموعهها بود تا رقابت سالم و روحیهی کارآفرینی در آنها تقویت شود. بهعلاوه بهبود تحقیق و توسعه و همچنین جذب سرمایه ازطریق ارائهی سهام شرکتها نیز جزو اهداف شیه بودند. در سالهای پایانی ۱۹۸۰ و حدودا ۱۰ سال پس از شروع فعالیت ایسر، برخی چالشهای داخلی و خارجی به آنها فشار وارد کرد. مشکلات داخلی کاملا غیرمنتظره بودند و فشارهای اولیهی شدیدی به ایسر وارد کردند.
بر اساس سری پردازنده
اگر کروم بوک ارزان قیمتتری از لنوو میخواهید بد نیست نگاهی به S330 داشته باشید. این لپ تاپ با قیمت کمتر از 300 دلار نمایشگری 14 اینچی و FHD را در اختیار شما قرار میدهد و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم دارد. این لپ تاپ شارژ دهی 8 تا 10 ساعته دارد که این موضوع باعث میشود شما با خیال آسوده بتوانید بیرون از خانه نیز با این لپ تاپ کار کنید و خیلی نگران شارژ دهی باتری آن نباشید.
چگونه می توانیم از روی نام محصولات ایسرسری و سایز آن ها را متوجه شویم؟
با وجود تمام موفقیتها در بازارهای درحالتوسعه، روند پیشرفت در کشورهای بزرگ همچون اروپا و کشورهای آمریکایی مورد پسند مدیران نبود. در آمریکا، سهم ایسر از ۵/۴ درصد در سال ۱۹۹۵ به ۳/۲ درصد در سال ۱۹۹۸ رسیده است. دراینمیان زیرمجموعهی آمریکا تصمیم گرفت ایسر مگ تا محصولات سادهتر را در دستور کار تولید و مونتاژ قرار دهد. بههمیندلیل تا مدتب بعد، کامپیوترهای برند تایوانی تنها در مدارس، مراکز دولتی و کسبوکارهای آمریکا دیده میشدند. آنها تنها ۳۶ میلیون دلار هزینه برای بازاریابی مرکز تولیدی در نظر گرفتند.
به گفته سایت ایسرمگ acermag :
- البته تمرکز بر بازار حجیم و کمارزش PC در آن سالها، درنهایت به نفع ایسر پایان نیافت.
- تا پایان سال ۱۹۹۸، ایسر به بزرگترین برند آفریقای جنوبی، مکزیک و بسیاری بازارهای درحالرشد تبدیل شده بود.
- همون طور که میدونید، هر رشد و توسعهای با مشکلات و محدودیتهایی روبرو میشه.
- نکته برجسته در خصوص برند ایسر، تنوع بالایی است که از نظر سخت افزاری برای بودجه های مختلف در این برند ارائه شده است.
با این حال شما میتوانید از سایت رسمی ایسر آخرین دستاوردهای این شرکت را مشاهده کرده و با محصولاتش نیز بیشتر آشنا شوید. موضوع دیگر تناقضاتی است که در بررسی مدل های مختلف این برند وجود دارد. زمانی که تنوع مدل ها بسیار بالا باشد و در یک برند طیف وسیعی از مدل های ارزان قیمت تا مدل های حرفه ای و نوآورانه وجود داشته باشد، قطعا کیفیت در کل ناسازگار خواهد شد. بنابراین برای خرید لپ تاپ بهتر است حتما قبل از تصمیم گیری تمامی جوانب را در نظر بگیرید و ببینید که در یک لپ تاپ به چه ویژگی ها و قابلیت هایی نیاز دارید. به همین جهت نیز می توان گفت از نظر محدوده سخت افزاری این برند عملکرد خوبی داشته است و محصولات آن توانسته در بازار با سایر مدل ها به رقابت بپردازد.
هارددیسک وسترن دیجیتال مدل Purple WD10PU 1TB
در این بخش ایسر امتیاز 31 از 40 را کسب کرده است که کمترین امتیاز (مساوی با لنوو و مایکروسافت) است. این امتیاز پایین نشان میدهد که کارشناسان چندان از برند ایسر خوششان نمیآید. کارشناسان به مدلهای شاخص هر گروه توجه میکنند و چون اکثر لپ تاپهای معمولی ایسر ساده و بدون ویژگی شاخص هستند، امتیاز نسبتا پایینی در این بخش میگیرند. برای این که بتوان به یک نتیجه نهایی خوب رسید بهتر است با بررسی نیازها و مشخصات لپ تاپ های مختلف این برند، مناسب ترین و کارامدترین مدل را خریداری کرد تا هزینه ای که پرداخت کرده اید، هدر نرود. در کل در برند ایسر برای آن میزان بودجه ای که صرف می کنید، کارایی و قابلیت نیز دریافت خواهید کرد. لپ تاپ های ارزان قیمت تر و مقرون به صرفه تر معمولا به اندازه مدل های گران قیمت تر با دوام نیستند.
معرفی ایسر
ایسر یکی از باسابقهترین برندهای تولید کامپیوتر و تجهیزاتی جانبی در آسیا محسوب میشود و در رتبهی پنجم بزرگترین تولیدکنندههای کامپیوتر شخصی در جهان قرار دارد. دفتر مرکزی این شرکت تایوانی در آمریکا در سن خوزه کالیفرنیا واقع شده است. این مرکز فعالیتهایی مربوط به تولید، بازاریابی و تحقیق و توسعه را در زمینه بازارهای آمریکایی و کانادا بر عهده دارد. گفتنی است که این مرکز از سال 1985 در مانتین ویو کار خود را آغاز کرده بود که یک سال بعد به سن خوزه مقر کنونی انتقال یافت. در آن سال، سهم بازار ایسر در بزرگترین بازار این صنعت؛ یعنی آمریکا کمتر از ۵ درصد بود. شی در ابتدای امر متوجه شد که چالش اصلی پیش روی شرکت، نام کشور تایوان است؛ بنابراین محصولات شرکت را در مرتبهای بالاتر نسبت به سایر محصولات تایوانی از نظر جایگاه قرار داد.