مطالعه همه گیرشناسی و اجتماعی، میزان شیوع اختلال را در همه سنین در همه دورههای زندگی بین 4 تا 13٪ در جمعیت کلی گزارش کردهاند (ملسون و مارچ 2000) در راهنمای تشخیصی آماری اختلالات روانی، 1994 سن شروع آن را از 10 تا 20 سالگی ذکر کردهاند، سیر آن را اغلب پیوسته و مدت زمان متوسط آن 20 سال و بهبودی آن به خودی خود غیرمحتمل است. افراد مضطرب اجتماعی معیارهای بی نهایت بالایی را برای عملکرد در موقعیت های اجتماعی، ترس تنظیم می کنند که اغلب دسترسی ناپذیرند و منجر به ساخته شدن اشتباهات در موقعیت های اجتماعی می شوند.
تعریف مفهومی استرس، تعاریف عملیاتی استرس،مفهوم استرس، طیف استرس از حیطه زیست شناختی تا حیطه روانی، نظریهها و دیدگاه های استرس، استرس به عنوان پاسخ درونی، استرس به عنوان عوامل محیطی، استرس به عنوان کنشی متقابل، رویکردها و دیدگاههای مختلف در مورد استرس، نظریهی روان تحلیلگری، نظریهی ضعف جسمانی، نظریه تکوین و تعامل کاژ، نظریه پردازش اطلاعات، نشانههای استرس در نوجوانی، علائم جسمانی، علائم روانی، علائم رفتاری، علل استرس، منابع استرس، عوامل ایجاد کننده استرس، عوامل استرس زای زمانی، عوامل استرس زای رویارویی، عوامل استرسزای موقعیتی، عوامل استرسزای ناشی از انتظار، عوامل موثر بر استرس، مولفه های استرس، استرس و روش های مقابله با آن، بررسی میزان استرس دانشجویان، بررسی میزان استرس دانش آموزان، استرس و پیامدهای آن بر سلامتی نوجوانان و در ادامه… تعریف مفهومی اضطراب، تعاریف عملیاتی اضطراب، دیدگاههای نظری اضطراب، دیدگاه روانکاوی، نظریههای رفتاری، نظریههای انسانگرایی، نظریههای زیستشناختی، دیدگاه های نظری درباره روانشناختی اضطراب، نظریههای اضطراب، زیگموند فروید، ملانی کلاین، آنا فروید، هارتمن، کریس و لومنشتاین، رنهاشپیتز، هری استاک سالیوان، جان بالبی، سن بروز و شیوع اختلال اضطراب، بحران اضطراب در نوجوانی، مولفه های اضطراب و استرس، راه های کاهش اضطراب و استرس، اثربخشی ذهن آگاهی بر کاهش اضطراب و استرس، استرس و اضطراب در کودکان، سوابق پژوهشی مرتبط با استرس و اضطراب در داخل و خارج کشور، بهمراه منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دوم پایان نامه در 52 صفحه با فرمت Doc و قابل ویرایش می باشد.
John, O. P., Donahue, E. M., & Kentle, R.L (1991). The big five inventory- vesions 4a and 54, Berkeley, CA: University of California, Berkeley, Institute of Personality and Social Research. John, O. P., Donahue, E. M., & Kentle, R.L (1991). The big five inventory- vesions 4a and 54, Berkeley, CA: University of California, Berkeley, Institute of Personality and Social Research. New York: plenum. Pochon, J. B., Levy, R., Fossati, P., Lehericy, S., Poline, J. B., Pillon, B., Le Bihan, D. & Dubois, B. (2002). The neural system that bridgeges reward and cognition in humans: An fMRI study, Proceedings of the National Academy of Sciences, 99(8), 5669-5674. Power, M., & Dalgleish, T. (1997). Cognition and Emotion: From Order to Disorder, Hove: Psychology Press.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب
Anxiety Disorders in Children and Adolecentds: A Review of the Past 10 Years, Journal of the American Academy of Child and Adolescents Psychiatry, 35, 19, 1110-1119. Berenbaum, H, (2002). Varieties of joy-related pleasurable activities and feelings, Cognition and Emotion, 16 (4), 473-494. Black, S., Devereux. Medical students’cognitive appraisalof stressful life events as related to personality,physical well-being, and academic performance: Alongtitudinal study, Personality and Individual Differences, 35, Pp: 219-235. Isen, A. M. (1999). Positive affect, In T. Dalgleish & M. J. Power (Eds.), Handbook of cognition and emotion (PP. Personality traits, stressful life events, and coping styles in early adolescence, Personality and Individual Differences; 30, P: 503-515. Kenneth, S. L., Yuen, M. C. L., & Tatia M. C. L. (2003). Could mood state affect risk taking decisions, Journal of Affective Disorders, 75 (1), 11-18. Kindt, M & Van Den Hout, M, (2001). Selective Anent ion and Anxiety: A Perspective on Developmental Issues and Casual Status, Journal of Psychopathological and Behavioral Assessment, 23, 3, 193,202. Korotkove, D., & Hannah, پیشینه تحقیق اضطراب T. E.(2004).
استرس و وحشتزدگی می تواند نشانه ای بدنی مثل بی نظمی ضربان قلب، احساس سوزش یا تغییرات تنفسی باشد که به احساس بند آمدن نفس و نفس تنگی منتهی می شوند. هدف اصلی تحقیقاتی که در زمینه استرس انجام گرفته است روشن کردن و فهمیدن پدیدههای مربوط به استرس است، نه تعریف لغوی آن. آشنایی با اضطراب عملکرد در روانشناسی : اضطراب عملکرد ترس در مورد توانایی فرد برای انجام یک کار خاص است. دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. کانستنس، پن، ایهن و هوپ (1999) نیز با هدف بررسی سوگیری در تفسیر محرکهای مبهم در افراد با اضطراب اجتماعی، الگوهای تفسیری 47 دانشآموز با اضطراب اجتماعی بالا و 47 دانشآموز با اضطراب اجتماعی پایین را تحلیل نمودند.