این برند بهنوعی با محصولات دل ووسترو، دل لتیتیود و لنوو تینکپد رقابت میکند. برند اکستنزا ابتدا به شرکت تگزاس اینسترومنتس تعلق داشت که در سال ۱۹۹۷ کسبوکار لپتاپ و موبایل خود را به ایسر فروخت. در میانههای دههی ۲۰۰۰، لپتاپهای مخصوص مصرفکننده سهم عمدهای از بازار کامپیوترهای شخصی را به خود اختصاص می دادند و نیروی محرکهی اصلی صنعت بودند.
به گفته سایت ایسرمگ acermag :
- تاریخچه شرکت ایسر یکی از مهمترین مسائلیه که بهتره اطلاعاتی دربارهش داشته باشید.
- گیت وی یک برند شناخته شده و معتبر در سال 1991 بود که سختافزار کامپیوتر را در بستهبندیهای زیبا با طرح پوست گاو عرضه میکرد و در مجلات معتبر کامپیوتر تبلیغات وسیعی داشت.
- اما شما به عنوان یک کاربر باید بدانید که این مسئله خیلی مهم نیست چرا که کارایی لپتاپهای این برند ثابت شده میباشد.
- رفتارها و روشهای او برخلاف استن بود که فرهنگ سازمانی ترقیخواهی را در ایسر پیاده کرد.
- این شخص قبل از این، رئیس دفتر نمایندگی ایتالیایی و سپس اروپایی ایسر بود.
- محصولات این برند تایوانی شاید از نظر قابلیتها و امکانات با برندهایی مانند ایسوس و اچ پی قابل رقابت نباشند، ولی از نظر سختافزاری و کیفیت ساخت یک گزینه ایده آل برای خرید هستند.
این شرکت به تدریج فعالیت های خود را گسترش داد و با گذشت زمان شروع به توسعه رایانه های شخصی و تجهیزات مرتبط با آن کرد. برای بررسی این که لپ تاپ ایسر خوب است یا خیر باید به سیر پیشرفت این برند و محصولاتی که تولید کرده است توجه داشت. برند ایسر حضور بسیار پررنگی در بازار جهانی دارد و از این رو محصولات متنوعی به بازار عرضه می کند تا تمامی نیاز های کاربران را پوشش دهد. عمده محصولات پرفروش ایسر شامل انواع کامپیوتر دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت، کامپیوترهای سرور، تجهیزات مربوط به ذخیره سازی، نمایشگر، انواع لوازم جانبی، کروم بوک و… می شوند. اما لپ تاپ های ایسر همواره شناخته شده ترین محصول این برند محسوب می شوند.
لپ تاپ ها بر اساس صفحه نمایش
استن شیه از کارآفرینان و فعالان مشهور تایوانی بود که تا سال ۲۰۰۵ هم در سمت مدیریت ایسر باقی ماند. او در سال ۱۹۴۵ با نام کامل شیه چن جونگ متولد شد و در دانشگاه ملی چیائو تانگ به تحصیل پرداخت. شیه تحصیلات خود را در رشتهی ریاضیات ادامه داد و با رتبهی بالا فارغالتحصیل شد. استن پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در سال ۱۹۷۲، فعالیت ایسرمگ کاری خود را بهعنوان مهندس طراح در کوالیترون اینداستریال شروع کرد. با آغاز دهه 2010 و حضور تبلتها در دنیای فناوری، ایسر نیز وارد این عرصه شد و برند آیکونیا را در سال 2010 با هدف تولید تبلتهای ایسر معرفی کرد. البته گوشیهای هوشمند این برند تایوانی هم با همین نام عرضه میشوند؛ میتوان اسمارت آیکونیا را در این زمینه نام برد.
مقایسه ی درایو SSD و هارد HDD
درواقع آنها را نیز میتوان بهعنوان رقبای لپتاپهای صنعتی برندهای دیگر نام برد. بازار داغ تبلتها در آستانهی دههی ۲۰۱۰، برند تایوانی را نیز مجبور به ورود کرد. آیکونیا در سال ۲۰۱۰ و در یک کنفرانس خبری در نیویورک معرفی شد که خانوادهی تبلتهای ایسر را پوشش میدهد.
معرفی ایسر
هر شعبهی جهانی ایسر عموما تنها یک کارمند تایوانی داشت که ارتباطات بین سازمانی را بر عهده میگرفت. مدیریت فروش و بازاریابی بهگونهای بود که سیستم را کاملا مخالف با روندهای ساختاری سنتی تعریف میکرد که به یک دفتر مرکزی واحد گزارش میدادند. در ساختار ایسر، مجموعهای از دفاتر با اهداف و ارزشهای مشترک کار میکردند که نام، هویت و لوگوی مشترک، آنها را متحد میکرد. پیادهسازی تغییر مورد نظر شیه، نیاز به تغییراتی اساسی در ماهیت تولید و توزیع ایسر داشت. آنها بهجای مونتاژ کامپیوترها در تایوان (که بیش از یک دهه انجام داده بودند)، قطعات را به ۳۲ منطقهی گوناگون در جهان صادر کردند تا فرایند مونتاژ در آن محلها انجام شود.